今回は小田急線成城学園前駅北口を出てすぐ、成城らしいお洒落な外観が特徴的な
INSPIRAL成城眼鏡店さんにお邪魔させていただきました。
今回、お話を伺ったのはこのお店に勤務されている吉野徹さんです。
INSPIRAL成城眼鏡店は1987年5月アングロアメリカンアイウェアは、海外の様々なハウスブランドを直接買い付けに行き紹介し続けてきました。2000年3月にはアングロアメリカンアイウェアのノウハウを受け継ぎインスパイラルをオープンしました。そして2004年7月にINSPIRAL成城眼鏡店として新たにスタートしています。30年以上続く歴史あるお店です。
成城にお店を開いた理由としては、「以前あったお店のサイズが、眼鏡屋にするにはちょうど良かった。また、地域密着型を念頭に置いているので、成城の街は地域密着型にぴったりだった。」からだそうです。
地域密着型を意識し信頼を得ることでリピーターを獲得しているという吉野さんは、事務的な接客ではなく、お客さん一人一人に向き合って接客をしてくださいます。
「掛けやすい」「丈夫」「おしゃれ」「個性的」なフレームはもちろん、サービス、スタッフ、お店の雰囲気など、様々な面で多くの方に『GOOD SHOP』と感じてもらえるように、まずはやってみることが大事だと、吉野さんはおっしゃっていました。
「やれるやれないではなく、まずやれないとは考えない。もしやれるやれないで最初に考えてしまうと、やれないと判断したものはできるものもできなくなるし、結果としてできることをできなくする。まずやってみることが大事。そうすれば、難しいことも実現し、信頼を得る。そうしてお客さんを根付かせることに力を入れている。」そうです。
吉野さんの仕事のやりがいは、「お客さんにありがとう、と言っていただけること。」
お客さんに最適なレンズを探す丁寧な接客で、お客さんがお店にずっと来てくれることを目標としています。
お忙しい中お時間をいただきありがとうございました。
INSPIRAL成城眼鏡店
【住所】東京都世田谷区成城6-8-8
定休日 無し
営業時間 10時~20時
成城大学 境ゼミナール2年 長谷、田名網、田幡、鈴木
The best lens for each customer ‘‘INSPIRAL Seijo glasses shop‘‘
For our interview, we visited “INSPIRAL Seijo glasses shop”, located near Seijo Gakuen-Mae station North Exit on the Odakyu Line.
We interviewed Mr. Toru Yoshino who works at this shop.
Since May 1987, Anglo American Eyewear has been directly purchasing and introducing various foreign house brands of eyewear
In March 2000, Mr. Yoshino inherited the know-how of Anglo American Eyewear and opened Inspiral.
And in July 2004, it underwent renewal as INSPIRAL Seijo shop.
The shop has a history of more than 30 years.
The reason for opening the shop in Seijo is that the size of the shop that was there before was just right for an eyewear shop. And, Seino was the perfect type of community-based location.
Mr. Yoshino, who has gained the trust of repeat customers by being conscious of the type of community-based nature of the area, prefers to treat his customers in an intimate, individual way.
Mr. Yoshino explained that, in addition to frames that are “easy to wear”, “durable”, “stylish”, and “individual”, it is also important to have service, staff and a store atmosphere that will make as many customers as possible feel that it is a “good shop”.
“It’s not a question of “can be done” or “can’t be done”. In the first place, I don’t waste time with “can’t be done”. If you start off wondering about whether a thing is possible or not, things which you judged were not possible, never become possible, and some things that were actually possible, become impossible. So, in the end, nothing gets done. The most important thing is first to try it anyway. If you do, you can accomplish difficult things and win confidence. In this way, we work to establish links with our customers”.
According to Mr. Yoshino, what makes his job rewarding is “when the customer says “thank you””.
He is helping customers find the best lenses for them, and his goal is to keep customers coming back to his store.
We thank him for taking the time to talk to us.
INSPIRAL Seijo Glasses Store
〒157-0066 6-8-8 Seijo, Setagaya-ku
TEL: 03-3483-0530
Business hours 10: 00-20: 00
No Regular holidays
Seijo University Sakai Seminar 2nd Year Suzuki Tabata Tanaami Hase
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